مهدی فارسی مدیر امور بانکی
مهدی فارسی مدیر امور بانکی

مهدی فارسی مدیر امور بانکی

Bench Marking یا B.M

Bench Marking یا ‌‌‌B.M که در فارسی به آن الگو پذیری از بهترین ها و محک زنی رقابتی و ارزیابی مقایسه ای گفته شده است عبارتست از :

مقایسه و ارزیابی خود با دیگران به منظور کشف تجربیات و راه و روشهای برتر دیگران و به کارگیری و اقتباس آنها برای پر کردن فاصله موجود بین خود با دیگران.

B.M یک فرآیند پژوهشی مستمر است که سازمان را بسوی ترقی و توسعه در مقایسه با رقبا سوق می دهد و تمایل به یادگیری روشهای بهتر و انگیزه کمال طلبی و برتری جویی را در انسان که پیوسته به دنبال بهترین فرصت وضعیت و رسیدن به بالاترین حد کمال و قله های رشد و تکامل است ارضاء می کند.

این کار با کسب مزایا و نقاط ضعف محصولات رقبا از طریق تجزیه و تحلیل آنها و مقایسه کالاها و خدمات سازمان با آنها و اطلاع مداوم از وضعیت بازار و کیفیت و کمیت محصولات رقبا و همچنین آگاهی از سیستم ها و روشهای اجرایی آنها انجام می شود. با این کار ضمن اینکه یک سازمان از مزیتها و ویژگی های برتر رقبا الگو برداری می کند بلکه تلاش می نماید که با اقتباس خصوصیات و رفتار و جنبه های کالاهای خوب رقبا خود را به وضعیت بهتری نسبت به آنها برساند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد